Online Marketing, Marketing

Waarom je ook tijdens deze crisis moet blijven adverteren

De corona crisis is heftig. Het land staat op z’n kop, het hele leven is ontregeld, iedereen moet zoveel mogelijk thuisblijven. Het is met recht de meest indrukwekkende negatieve gebeurtenis die ik heb meegemaakt. De geluiden van een recessie als gevolg van deze corona crisis worden ook steeds luider. Dat is voor grote bedrijven al vervelend, maar voor middelgrote, kleine en eenmanszaken natuurlijk helemaal verschrikkelijk.

Een bedrijf kan dan de promotiebudget kraan dichtdraaien en wachten tot betere tijden. Maar wat gaan we dan doen met z’n allen. Thuis zitten en wachten tot betere tijden? Of gaan we thuis zitten en nog steeds doen waar we goed in zijn, maar dan vanuit huis?

De online mogelijkheden komen juist nu in een stroomversnelling. Wachten met die advertentiecampagne vanuit je marketingstrategie is daarom misschien niet het handigste. Juist nu moet je plannen maken voor de rest van het (coronavrije) jaar. Ervaringen met de afgelopen crisis en onderzoek laat zien dat je nu niet stil moet gaan zitten. Hieronder maak ik duidelijk waarom.

Consumenten kunnen je merk uit het oog verliezen

De grootste reden om je marketing inzet niet stil te zetten is dat je uit het zicht van je doelgroep kunt raken. Consumenten zullen hun prioriteit van aankopen aanpassen. Eerst toiletpapier en dan de rest. Met andere woorden eerst worden de hoognodige zaken aangeschaft. Daarna wordt er gekeken naar overige zaken. Luxe goederen, elektronica of andere artikelen zullen voorlopig niet worden aangeschaft. Dat betekent dat de consument de aansluiting met je product verliest. En dan geldt toch echt ‘uit het oog uit het hart’.

Wees meelevend en creatief

Dit principe geldt zeker ook wanneer je geen producten maar diensten B2B verkoopt. Veel bedrijven zullen hun medewerkers nu thuis laten werken. Daar zijn ze niet alleen werknemer, maar ook juf of meester voor de kinderen, verpleegster als iemand ziek is en ga zo maar door. Thuis werken betekent het hoogstnoodzakelijke doen om de andere taken ook te kunnen opvangen. Soms wordt er ’s avonds of tussendoor nog even gekeken op social media, maar echt open staan voor verkoopactiviteiten zit er niet in. Toon daarom meeleven en verzin goede (online) alternatieven of andere initiatieven, waarmee je misschien niet meteen omzet draait, maar wel in the picture blijft.

Wees aanwezig met je boodschap om niet te worden vergeten

Dus zorg dat je evengoed aanwezig bent met je marketingboodschap. Dit kan offline, maar zeker ook online. De resultaten zullen misschien niet gelijk zichtbaar zijn, maar op lange termijn wordt je merk niet vergeten. Sterker nog, door aanwezig te blijven, zullen je klanten zien dat je er in goede en slechte tijden bent voor ze.

Tegenvallende verkopen zorgen voor lagere budgetten

Het is natuurlijk zo dat wanneer de verkopen tegenvallen, dat budgetten ergens anders nodig zijn. Toch laat onderzoek zien dat bedrijven die in recessie hun reclamebudgetten niet of nauwelijks terugdraaien, meer omzet, producten en zelfs winst laten zien. Dat komt doordat er nu minder wordt geadverteerd. Dus valt jóuw advertentie juist meer op. Daarnaast laat je zien dat je een sterk bedrijf bent wanneer je adverteert in recessie. Dat zal een positieve impact hebben voor je bedrijf. Een uitgebreidere omschrijving vind je hier.

 

Online marketing maakt promotie goedkoper en haalbaar

In deze tijd van online marketing is het qua budget makkelijker te doen om te blijven adverteren. Om op te vallen heb je meer aan originaliteit en authenticiteit van je bedrijfsverhaal. Daar kunnen wij je prima bij helpen. Laat ons (online) je verhaal vertellen. Dan zal je zien, hoe groot of klein je bedrijf ook is, dat het een positieve bijdrage brengt aan je doelgroep. Laten we elkaar online ontmoeten, mail ons voor een inbel moment.

Samen gaan we de crisis te lijf

Om je boodschap beter onder de aandacht van de doelgroep te krijgen kun je met marketingactiviteiten grote voordelen halen. Dat kun je al snel alleen doen, maar in deze tijd hebben we elkaar nodig. Daarom hebben we besloten om bepaalde activiteiten laagdrempelig te maken. Zo hebben we onlangs voor een Lunchroom die gedwongen dicht moest, de online bestellingen mogelijk gemaakt binnen hun website. Daarvoor hebben we een goedkoop alternatief gebruikt en scherpe tarieven gehanteerd. Zo kwamen de kosten voor hen 67% lager uit. Zo kunnen zij hun dienstverlening voortzetten en hopelijk hun bedrijf redden. Ben je ook benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact op.

Laat ons je verhaal vertellen!

Wil je jouw verhaal vertellen? Wij kunnen je hiermee helpen. We zijn specialisten in het vertalen van jouw verhaal naar goed beeld. Naast fotografen hebben we ook Filmmakers, Animators, Illustrators, Powerpoint specialisten etc. in ons netwerk. We kunnen samen het concept van je verhaal vormen. Daarna kunnen we de beeldspecialist voorstellen die het beste bij jouw verhaal past.  Kijk alvast eens in ons portfolio.
Kom je verhaal vertellen bij een kopje koffie!

Bel ons voor meer informatie op 023-205 24 31
of neem hiernaast contact met ons op.

Meer tips!

We geven geregeld meer van deze tips.
Wil je daarvan op de hoogte blijven, schrijf je dan hier in om niets meer te hoeven missen.