Beeldloods Opvallen met Beeld

Beeldmarketing en Website, wat heeft dat met elkaar te maken?

Beeldmarketing, Fotografie, Beeldcreatie

Leestijd <2 minuten [/av_heading] [av_textblock size='' font_color='' color='' av-medium-font-size='' av-small-font-size='' av-mini-font-size='' custom_class='' admin_preview_bg=''] Beeld is super belangrijk om de aandacht te trekken van jouw klanten. Je brein verwerkt beeldmateriaal 60.000 keer sneller dan tekst. Dus met recht kun je zeggen dat beeld meer zegt dan 1000 worden. Dat je fotografie gebruikt op je website is goed. Helaas zien we nog te vaak dat beeldmateriaal daar wordt gebruikt als sluitpost en dat er gekozen wordt voor Stock fotografie. Dat is echt zonde. 

Drie argumenten om eigen beelden te gebruiken

Beeldmateriaal was altijd al belangrijk om op te vallen, maar wordt steeds belangrijker. Het internet groeit hard en om op te vallen tussen de ontelbare websites is een pakkend beeld erg belangrijk. Bovendien is beeldmateriaal door de overload van Social Media ook vluchtig. Een pakkend beeld heeft daarom meerdere doelen

  • Ten eerste moet het beeld zogenaamde stopping power hebben. Het moet zo’n aandacht trekken dat de toeschouwer stopt met scrollen. Het beeld moet duidelijk en aantrekkelijk zijn
  • Daarnaast moet het beeld een geheel vormen met de opmaak van de website. Het moet passen, mag soms schuren, maar het moet wel één geheel vormen.
  • Tenslotte is de toeschouwer op zoek naar het echte authentieke verhaal van de onderneming. Dus het beeld moet laten zien wie jij bent en waar je bedrijf voor staat. 

Stock fotografie is goedkoop, maar altijd een compromis

Deze drie punten geven eigenlijk al weer waarom je nooit met stock fotografie op je website moet werken. Stock fotografie is goedkoop en snel te verkrijgen, maar het laat eigenlijk nooit echt zien wie je bent, het is altijd een compromis van wat je écht wilt en het is niet uniek. Als bedrijf wil je je onderscheiden van de concurrentie, dat doe je niet door dezelfde fotografie te gebruiken als hen. 

Beeld is goed voor de zoekmachine optimalisatie

Direct en indirect heeft het gebruik van goed eigen beeldmateriaal een positieve werking op zoekmachine optimalisatie. Een goed en opvallend beeld wekt interesse en de toeschouwer zal eerder naar je site klikken, dat zorgt voor meer verkeer naar je website waardoor de zoekmachines concluderen dat je site relevant is op het gebied van je boodschap. Daardoor wordt je webpagina hoger gerankt. 

Anderzijds kun je de beelden die je gebruikt op je website ook nog een juiste titel meegeven waarin je zoekwoorden verwerkt zijn. Op die manier wordt je website dus ook beter gevonden op die zoekwoorden. 

Zet Beeldmateriaal niet lukraak in, daarvoor is het te belangrijk

Kortom het juiste beeldmateriaal zal een positieve invloed hebben op het bezoek aan je website. Deze wordt beter beoordeeld en beter gevonden in de zoekmachines. Dit zorgt voor meer bezoekers, meer conversie en meer omzet. Zet daarom beeldmateriaal met een reden in, en niet slechts lukraak omdat het de boel opvrolijkt. Stel doelen, inventariseer je verhaal, en zet het dan gericht in. 

Beeldverhaal met behulp van Archetypes

Voor het maken van een goed, pakkend en opvallend beeldverhaal maken wij vaak gebruik van de Archetypes als leidraad. Benieuwd hoe Archetypes jullie verhaal kan verduidelijken? Lees dan onze eerdere post hier. 

Meer informatie?

Wij kunnen jou, bij je vragen over beeldgebruik, als Beeldmarketing bureau prima helpen. Bekijk onze voorbeelden van websites en beeldmateriaal hier, en start met het aanvragen van een Beeldscan.
[/av_textblock]

Enthousiast geworden, bel ons voor meer informatie op 023-205 24 31
of neem hiernaast contact met ons op.

Laat ons je verhaal vertellen!

Wil je jouw verhaal vertellen? Wij kunnen je hiermee helpen. We zijn specialisten in het vertalen van jouw verhaal naar goed beeld. Naast fotografen hebben we ook Filmmakers, Animators, Illustrators, Powerpoint specialisten etc. in ons netwerk. We kunnen samen het concept van je verhaal vormen. Daarna kunnen we de beeldspecialist voorstellen die het beste bij jouw verhaal past.  Kijk alvast eens in ons portfolio.
Kom je verhaal vertellen bij een kopje koffie!

Meer tips!

We geven geregeld meer van deze tips.
Wil je daarvan op de hoogte blijven, schrijf je dan hier in om niets meer te hoeven missen.