Beeld dat beweegt, trekt aandacht!

Dé belangrijkste content om aandacht te krijgen

Van de bedrijven die Video inzetten op bijvoorbeeld social media, haalt 93% nieuwe klanten binnen. De bewegende beelden zorgen duidelijk voor meer aandacht op je boodschap. Social Media posts waar filmpjes, gifs of andere beweging te zien is worden daardoor meer doorgeklikt. Waar fotografie al meer zegt dan 1000 woorden, zorgt bewegend beeld helemaal voor een waardevolle attentie waarde op je boodschap.  Je brein verwerkt bewegend beeld namelijk 60.000 keer sneller dan de geschreven teksten. Toch twijfelen veel bedrijven om video in te zetten. Belangrijkste redenen hiervoor zijn de kosten, tijdsinvestering en ingewikkelde software. Wij kunnen hier een toegevoegde waarde voor jullie zijn.

Video is perfect voor commerciële boodschappen

Video is perfect om je product onder de aandacht brengen, een product lancering of juist om meer informatie te geven over het productieproces of je dienstverlening toe te lichten.  Licht, geluid en styling kunnen hier een belangrijke emotie aan toevoegen. Je kunt de boodschap van je bedrijf nog beter onder de aandacht brengen en zorgen dat deze blijft opvallen. In elke prijsklasse is er een video mogelijkheid. Van snelle eenvoudige video’s met de mobiel tot full service video’s van commercial kwaliteit. Kijk in ons portfolio voor enkele voorbeelden.

Een animatie om een uitleg te geven.

Een bedrijfsproces waar veel tekst nodig is om het uit te leggen wordt met behulp van animatie ineens een stuk duidelijker. Je doelgroep onthoudt bewegend beeld beter dan de tekst die ze moeten lezen. Heb je een app of een dienstverlening dat veel tekst vergt om goed te kunnen uitleggen, gebruik dan een animatie. Bovendien kun je deze animatie ook delen op Social Media waardoor de animatie ineens  als leadgeneratie gebruikt kan worden. Kijk hier voor enkele voorbeelden.

Gifjes zijn een ideale aandachttrekker

Met een korte beweging in bijvoorbeeld je logo, je profielfoto of een grappig filmpje kun je de aandacht in de continue posts op Social Media net even wat meer laten opvallen. Een cinemagraph werkt hier ook heel goed. Dat zijn als het ware foto’s waarbij één element beweging laat zien. Daardoor valt deze nog meer op.

Laten we je plannen eens doornemen.

Per minuut wordt er voor twee weken film op youtube geüpload. Blijf dan maar eens uniek en opvallend. Daarom is het belangrijk om het doel niet uit het oog te verliezen. Wat wil je vertellen met je bewegende beeld. Welk onderdeel moet uitgelicht worden. Welke doelgroep wil je aanspreken. Welke sfeer wil je creëren. Kortom, denk eerst goed na voordat je met bewegend beeld gaat beginnen. Wij willen je daar graag bij helpen. Klik hier om een afspraak te maken. Of kijk alvast even in ons portfolio naar ons eerdere werk met bewegende beelden.

Mail ons